10 dalykų, stiprinančių pasitikėjimą savimi ir puoselėjančių meilę sau

Būk sau švelnus

Dažnai mes esame sau per griežti. Mes gebame puikiai rūpintis kitais, bet paprastai pamirštame save. Mes pergyvename dėl kitų kančios, bet sau vargiai randame užuojautos. Gyvenimas būtų žymiai paprastesnis, jeigu sudėtingose situacijose gebėtume save apsupti meile. Savimi turėtume rūpintis taip, kaip rūpinamės pačiais mylimiausiais. Psichologiniai tyrimai tvirtina:  tie, kurie elgiasi su savimi švelniai, turi daugiau pasitikėjimo savimi ir jaučiasi labiau susiję su aplinkiniais. Uždėk abi rankas ant širdies, taip aktyvuosi meilės sistemą. Pajusk kaip per rankas sklinda šiluma ir ramybė. Sakyk sau draugiškus ir raminančius žodžius: “Viskas yra gerai. Aš tikiu savimi. Aš esu mylimas.”

Laikyk save svarbiu

Ar esi įpratęs puikiai rūpintis kitais? Kaip gražu ir nesavanaudiška! Ar taip pat elgiesi ir su savimi? Ar rūpiniesi savo paties poreikiais? Ar save prisimeni tik tada, kai sumigdei vaikus, pasirūpinai tėvais, paguodei nelaimingą draugą ir pašėrei alkaną šunį? O gal apie save pagalvoji tik kai esi arti visiško išsekimo? Kaip gali rasti jėgų sau ir kitiems, kai savo poreikius nustumi į paskutinę vietą? Yra neteisinga manyti, kad pripažinimą ir meilę užsitarnausime tik pasiaukojamai besirūpindami kitais. Kaip mes galime rūpintis kitais, jei visiškai nesirūpiname savimi? Dienos bėgyje sustok ir keletą kartų savęs paklausk: Ko man dabar reikia? Ką šią akimirką galiu padaryti dėl savęs? Išgirsk ir veik.

Atrask saugumą

Visi norėtume save matyti saugiame uoste  – vietoje, kurioje jaučiamės besąlygiškai mylimi ir saugūs. Norime jaustis saugiai ir tuomet, kai įsitraukiame į visuomenę ir tuomet, kai esame vieni namuose. Dėl to būtina puoselėti santykius su šeima, mylimuoju, gerais draugais. Svarbu žinoti, kad pasaulyje mes ne vieni ir kad kas nors visada yra mūsų pusėje – laimėje ir nelaimėje. Kai esame saugūs, didėja pasitikėjimas gyvenimu ir savimi.

Susikurk namuose savo saugumo zoną  – tokią vietą, kurioje galėsi pamiršti visus dienos rūpesčius. Galbūt tai bus sofa, kurioje ilsėsies po įtemptos darbo dienos. Galbūt tai minkštas apklotas, kuris suteiks jaukumo, o gal puodelis garuojančios arbatos, gera knyga ar ant kelių murkianti katė. O gal ant sofos įsitaisysite su savo mylimuoju ir vienas kitam paskaitysite. Tai primins jums tą nepakartojamą jausmą, kai pasakas prieš miegą skaitė tėvai.

Sustiprink gyvybinę energiją

Užtikrintas gyvenimas yra autentiškas. Kiekviename iš mūsų slypi gilus troškimas žinoti, kas esame iš tiesų. Mes norime suteikti išraišką tikrajam “Aš”, nepaisydami to, ko iš mūsų tikisi kiti. Mes trokštame suteikti savo sielai laiko ir erdvės, kad ji galėtų augti ir plėtotis, be taisyklių ir reglamentų, primestų iš išorės.  Visai kaip medis – šaknis bandome įleisti giliai į žemę, o lapiją tiesiame link saulės. Aistra, kūryba ir nevaržoma gyvybinė energija yra tokio gyvenimo išraiška. Nueik į mišką ir pajusk medžių galią. Nuvažiuok prie jūros ir pasimėgauk galingų jūros bangų ošimu. Įkopk į kalną ir grožėkis begaliniais toliais. Užsikurk ugnį ir sušilk jos gyvybinėje energijoje.

Girk save

Esame tikri pasaulio čempionai, kai kritikuojame save. Bet kai reikia save pagirti, tampame beviltiški. Vienintelis komplimentas, vienintelis pripažinimo žodis gali praskaidrinti visą dieną. Tuomet esame motyvuoti, auga mūsų pasitikėjimas savimi ir atsiranda įkvėpimas  naujoms veikloms. Kodėl gi tuomet mums dažniau savęs nepagyrus? Pažvelk į savo gyvenimo pasiekimus. Ką jau pasiekei ar sukūrei? Padėkok sau už tai. Paplekšnok per pečius ir pasakyk: puikiai padirbėjau! Atšvęsk savo pergalę. Suteik savo sėkmei erdvės, kad ji galėtų augti. Pasakok apie savo pasiekimus kitiems – taip sustiprinsi savigarbą. Kas vakarą peržvelk prabėgusią dieną ir atrask kažką, kuo gali didžiuotis. Kas šiandien puikiai pavyko? Suskurk savo “Sėkmės knygą”, kuri tave motyvuos ir nuvys visas abejones.

Suteik sau galios

Įvaizdis labai dažnai atspindi tai, kaip mes matome save, kaip mus regi kiti ir ko mes siekiame gyvenime. Paprastai išorinės aplinkybės mūsų taip stipriai neriboja. Mes tai darome patys. Vis dar girdime balsus, atėjusius iš vaikystės, kurie šnabžda: šito tu negali, tam esi per mažas, tam neturi gebėjimų. Mes privalome vėl įžiebti savo vidinę ugnį: išsilaisvinti iš baimių, kad gyventume be baimės; suteikti sau galios, kad įkvėptume kitus. Tam būtina susikurti naują pozityvų įvaizdį. Reikia paleisti savo susikurtas ribas ir suteikti sau šansą augti ir tobulėti. Paimk popieriaus lapą ir parašyk mažiausiai dešimt dalykų, kuriuos galėtum padaryti gerai, net jei ir neesi išdrįsęs pabandyti. Pasikabink šį sąrašą matomoje vietoje. Pažadėk sau, kad bent pusę iš šių dalykų pabandysi artimiausiu metu.

Akcentuok tai, kas pozityvu

Kaip dažnai mes pastebime neigiamus įvykius savo gyvenime. Mes skundžiamės dėl pustuštės stiklinės, vietoj to, kad pasidžiaugtume pusiau pilna. Negatyvumas sumažina ne tik gyvenimo džiaugsmą, bet ir pasitikėjimą savimi. Bet kaip galime sustiprinti pozityvumą savo gyvenime? Pasak neuropsichologų, mokydamiesi optimistinio požiūrio į gyvenimą ir dėmesingumo gražiems dalykams, mes didiname smegenų neuroplastiškumą. Priklausomai nuo to, kaip gerai mes tai suvokiame ir kaip intensyviai praktikuojame, laimės pojūtis pamažu įrašomas į  mūsų smegenis.  Kai pavyksta į gyvenimo sunkumus pažvelgti pozityviai, tuomet esame geriau pasiruošę visiems gyvenimo netikėtumams. Atrask galimybių patirti kažką malonaus. Pamatyk. Išgirsk. Įkvėpk. Ką savo aplinkoje dar gali atrasti, kas tau teikia džiaugsmą? Kolekcionuok visus įmanomus pozityvius įspūdžius ir potyrius.  Neskubėk, viską gerai apčiuopk ir įrašyk atmintyje.

Puoselėk draugystę

Draugystė yra tikra vertybė ir ji sustiprina gyvenimo džiaugsmo pojūtį. Gyvenimo audros atrodo ne tokios baisios, kai šalia turime gerų draugų. Jie visuomet kartu – ir kai gera, ir kai sunku. Kartu juokiasi ir verkia švęsdami gyvenimo džiaugsmus ir kęsdami sunkumus. Draugai visuomet išklauso, saugo mūsų paslaptis ir guodžia, kai mums sunku. Jie lyg balzamas mūsų žaizdoms ir vaistai nuo nerimo bei rūpesčių. Pernelyg dažnai mes savo draugus laikome savaime suprantamu dalyku ir skiriame jiems per mažai dėmesio. Parašyk šiandien pat mielą laišką, išsiųsk atviruką tam, kuriam jau seniai norėjai, bet vis pristigdavai laiko. Padėkok savo draugams už paramą sunkiu metu. Apsvarstyk, kuriam iš draugų kaip tik dabar reikia tavo padrąsinančio žodžio.

Atrask tylą

Tyloje atrandame savo jėgų šaltinį ir mokomės pasitikėti savo stiprybėmis. Širdies ramybėje, išgirstame tikrąją esmę. Kasdien atrask tokią vietą, kurioje gali sustoti ir pabūti tyloje. Galbūt tai bus meditacijų centras, galbūt bažnyčia, o gal nuošali vieta gamtoje. Atrask ryšį su kažkuo didesniu, gilesniu, kad galėtumei pripažinti: aš visada esu mylimas ir palaikomas. Paklausk savęs tyloje: kas mane palaiko, kas būna su manimi sunkiomis akimirkomis kartu, kuo aš galiu pasitikėti?

Išdrįsk pabandyti ką nors nauja

Gyvenimas mus nuolat nori paskatinti žengti bent vieną žingsnį iš komforto zonos, palikti tai kas įprasta ir įkvėpti šviežio oro. Tai darydami mes peržengiame ribas ir einame ten, kur dar niekada nebuvome, susitinkame žmones, kurie iki šiol buvo nepažįstami, už nugaros paliekame visa tai, kas buvo žinoma, įprasta ir saugu, leisdami augti pasitikėjimui savimi ir gyvenimu. Tai reikalauja leistis į rizikingą nuotykį, žengti bent mažą žingsnelį iš rutinos, suteikiant sau naują impulsą ir pasitikėjimą gyvenimu. Paklausk savęs: ką aš jau seniai norėjau padaryti, bet neišdrįsau? Kas mane žavi ir vilioja? Į kokią kelionę noriu leistis, kokia vieta žavi mane jau seniai, koks nuotykis mane taip traukia? Paskatink save artimiausiu metu išpildyti šiuos širdies troškimus.

Pagal “Bewusster Leben” 1/2016

Share This: