5 PATARIMAI, padedantys sumažinti pasipriešinimą gyvenime

photo-1466618786657-4df462be674e

Apie pasipriešinimą jau esu rašiusi, straipsnyje pavadinimu “Kur dingsta mūsų energija? Pasipriešinimas”. Šį kartą noriu pasidalinti būdais, leidžiančiais patirti kuo mažiau pasipriešinimo jausmo kiekvieną dieną.

  • Prašykime, užuot nurodę, liepę, įsakinėję. Kai kitiems žmonėms ką nors nurodinėjame, tikėtina, jog gausime priešingą rezultatą nei tikėjomės. Liepiamoji nuosaka beveik visuomet pažadina vidinį ar išorinį priešinimąsi. Lygiai taip pat nutinka ir kai nurodinėjame sau. Įsakmus vidinis tonas pabudina norą ignoruoti tokias komandas. Ar pastebėjote, kad kai kurie žmonės iš viso nemoka prašyti. Netgi tuomet, kai sakinį pradeda žodeliu “prašau”, išrėžia tik dar vieną nurodymą. Taigi, svarbūs yra ne tik žodžiai, informacija, bet ir intonacija, kuria juos išsakome ir jausmas, kuris visa tai lydi. Ir jeigu pradėję prašyti, pastebėsite, kad jūsų niekas negirdi, nenustebkite, matyt visą gyvenimą įsakinėjote ir įpratinote aplinkinius reaguoti tik į įsakmias komandas. Tačiau ilgainiui pastebėsite prašymo naudą. Tai ne tik pagerins santykius su aplinkiniais, bet ir prisidės prie jūsų norų realizacijos. Nė kiek ne mažiau svarbu taip bendrauti ir su savimi – švelniai, kantriai prašant. Taip sumažės vidinis pasipriešinimas.
  • Savo kalboje venkime žodžių “reikia”, “privalau”, “turiu”, “būtina”, “pasistengti”, “greičiau”. Tiesiog tai žodžiai, kurie budina pasipriešinimą. Juk daug mieliau darome dalykus, kuriuos atlikti norime, nei tuos, kuriuos privalome. Ką daryti, jei visgi turime tam tikrų įsipareigojimų, kurių atlikti nenorime. Yra tik du būdai – arba nedaryti, pilnai prisiimant atsakomybę dėl tokio savo pasirinkimo, arba sutikti, pasakyti viduje “taip”, t.y. atrasti norą ir prasmę, slypinčią po šiuo veiksmu.
  • Jei veiki – veik, jei ne – leisk sau neveikti. Galbūt ir jūs esate iš tų žmonių, kurie vos prigulę pailsėti mintyse dėlioja dienos darbus ir mąsto, kad dabar turėtų kažką veikti, užuot dykai vartęsi lovoje? O ką nors darydami tikriausiai svajoja, kad užuot tai veikę, mieliau keliautų po Karibus ar Balį, įgyvendintų kokią nors seną svajonę ar tiesiog ramiai pagulėtų? Taip elgiasi daugelis iš mūsų. Ir toks elgesys iššaukia priešinimąsi veiklai arba poilsiui. Jeigu poilsis sukelia kaltės jausmą, o veiksmas – nuobodulį, norą pabėgti nuo tos veiklos – tai signalai, kad čia įsipainiojo pasipriešinimas. Keista, tačiau būtent ilsėtis mes nemokame labiausiai. Į poilsį galime pažiūrėti kaip į veikimą – tik šiuo atveju pasyvų. Kai leisime sau kokybiškai, integraliai ir pakankamai pailsėti, tuomet ir į veiksmą įsitrauksime su didesniu užsidegimu ir efektyvumu.
  • Sumažinkime įtampą ir spaudimą. Jei pastebėsite, kad kažkuri veikla jums tampa sunkia našta, greičiausiai vėl įjungėte vidinio priešinimosi aliarmą. Kodėl taip nutinka? Kartais tiesiog einame ne ta kryptimi. Bet dar dažniau keliame per didelius reikalavimus, tiek sau, tiek kitiems. “Harder, better, faster, stronger” – tai ne tik dainos žodžiai, tai ir vidinio dialogo nuolatiniai paliepimai. Daugelis dvasinių mokytojų kartoja – būkite sau švelnūs. Ir tai visai ne odė tinginystei ar perdėtam savęs lepinimui. Tai veikiau raginimas veikti – kaip įmanoma efektyviau, bet be įtampos ir bereikalingų lūkesčių.
  • Įpraskime veikti neatidėliodami. Dažnai sakome, kad kažką padarysime rytoj arba tada, kai turėsime daugiau laiko, kai pailsėsime, kai išmoksime, kai išeisime į pensiją. Bet visa tai ir lieka tik tuščiomis šnekomis. Nes tas rytojus taip niekada ir neišaušta. Noras atidėlioti smagius dalykus gyvenime kyla iš pasipriešinimo veikti čia ir dabar. Dažnai čia įsipainioja dar ir baimė, nepasitikėjimo jausmas. Galiausiai susiformuoja įprotis, kuriam paklūstame visą gyvenimą. Bet įpročius galime keisti! Tereikia pradėti nuo visai mažyčių dalykų. Įpratus veikti kasdieninėse gyvenimo situacijose iškart, kai kyla toks impulsas, bus nesudėtinga pradėti ir didelius gyvenimo projektus. Tačiau nereikėtų to painioti su skuba ar nekantrumu. Neapsimeskime, kai būname atidūs, visada pajuntame tuos momentus, kuriuos praleidžiame pasidavę baimėms ar įpročiui priešintis.

 

 

Share This:

1 thought on “5 PATARIMAI, padedantys sumažinti pasipriešinimą gyvenime”

  1. Taip.
    Mes mokam save alinti tikslai dirbti kovoti, kas tai ilsetis ir dziaugti… kaip? Taip taip tai. – tikslas! .
    Puikus atraipsnis.
    Dekui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *