Apie meditaciją paprasčiau

ie8ww5kux3o-dingzeyu-li

Yra daugybė kelių, metodų, technikų ir praktikų, vedančių į sąmoningumą, puikią emocinę būseną, vidinį žinojimą ir sveikatą. Kiekvienas žmogus tam tikru gyvenimo momentu pasirenka tai, kas jam tąkart geriausiai tinka. Praktikos, be kurių jau nebeįsivaizduoju savo gyvenimo yra emocijų paleidimo technika, įvairūs kvėpavimo pratimai ir, žinoma, meditacija.

Meditacija yra bene labiausiai mistifikuota ir įvairiais stereotipais apipinta praktika. Kartais mums atrodo, kad medituojantys žmonės, tai asketai, sėdintys aukštai kalnuose, valgantys tik veganišką maistą ir nuolat patiriantys tik laimės būseną. Ir tai, greičiausiai, tik mažyte dalimi yra tiesa. Kiti su meditacija susiję mitai teigia, kad meditavimas vyksta tik tam tikra sėdėjimo poza, užsimerkus,  tam reikia nemažai laiko, šis procesas visada atneša tam tikras ypatingas mistines patirtis ir pan.

Apie meditaciją prirašyta galybė knygų, bet mes vis dar nežinome kaip medituoti. Galbūt todėl, kad daugelis meditaciją suvokiame kaip tam tikrą turimą talentą, t.y. arba moku, pavyksta, arba ne. Bet lygiai kaip mokėmės važiuoti dviračiu ar plaukti, taip ir medituoti galime išmokti. Tai įgūdis, bet ne duotybė. Kaip treniruojami raumenys stiprėja, taip medituodami stipriname savo gebėjimą vis labiau atsipalaiduoti ir pasinerti dar giliau.

Meditacijos tikslas – sulėtinti smegenų bangų dažnį ir pasiekti būseną, kuri yra virš galvojimo, analitinio mąstymo. Tai nėra kokia nors utopija ar stebuklas. Patį ramiausią smegenų bangų dažnį Delta mes pasiekiame kasnakt gilaus miego metu. Tuomet kūnas puikiausiai ilsisi, o mes neriame į vidų, pasąmoninį sapnų pasaulį. Tačiau tokią gilią atsipalaidavimo būseną, kuomet kūnas yra maksimaliai atsipalaidavęs, bet sąmonė išlieka budri, galime pasiekti ir dieną. Ir tai vadinama meditacija. Nors tikrieji meditacijos meistrai greičiausiai prieštarautų, aš meditacija mielai vadinu ir visą kelią, vedantį į šią palaimingą būseną.

Taigi kaip medituoti? Nėra vieno teisingo kelio ir būdo. Pats paprasčiausias būdas nuraminti įsiaudrinusį protą – pažvelgti į vidų, sutelkti dėmesį į savo kvėpavimą, t.y. pastebėti kaip oras įeina pro nosies šnerves, koks jis šiltas ar šaltas, kaip išsiplečia krūtinės ląsta. Kitas būdas – sutelkti dėmesį į atskiras kūno vietas – palengva atpalaiduoti pėdas, čiurnas, kelius, šlaunis ir taip kilti aukščiau iki pat viršugalvio. Šiais laikais yra daugybė programų, apps’ų, padedančių medituoti. Vienas iš pavyzdžių – meditacijos su vedimu. Jos ypatingai tinka pradedantiesiems, nes užtenka tik atrasti šiek tiek laiko, patogiai įsitaisyti ir leistis į nuostabią kelionę kartu su vedančiuoju. Apie tai galima būtų kalbėti ilgai, bet visgi geriau vieną kartą pabandyti. Mums be galo pasisekė, nes šioje srityje mes turime nuostabiąją Maya Grey. Jos aksominis balsas, nuoširdumas ir vidinis žinojimas kaskart švelniai veda į tobulą atsipalaidavimą, vidinį atsivėrimą, pamatymą, sąmoningumą. Maya Grey meditacijos – didžiulė dovana visiems. Esu be galo laiminga ir dėkinga, kad atradau šias meditacijas prieš pusantrų metų. Su didžiausiu malonumu, dalinuosi su Jumis:

Maya Grey meditacijos

Share This:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *